luni, 15 august 2011

Am o facultate deci sunt cineva…

    Aceasta este o frază pe care în ultimul timp o aud tot mai des, din păcate. Vă explic imediat de ce aşa şi nu din fericire.
    Din ce în ce mai des aud oameni care se scuză pentru neîndeplinirea unor sarcini cu faptul că ei au o facultate. Da, înţeleg ca dacă ai terminat facultatea de ştiinţe economice şi nu găseşti un loc de muncă în domeniul tău preferi să te angajezi pe un post de vânzătoare decât pe unul de femeie de serviciu. Da, înţeleg că dacă ai o diplomă de farmacist nu ţi-ar conveni să lucrezi ca recepţioner marfă, dar NU mai înţeleg atunci când fluturi diploma de absolvire a facultăţii sub nasul cuiva şi îi spui că tu nu ştergi praful de pe biroul pe care lucrezi că ai o facultate şi susţii sus şi tare că asta e treaba “păturii de jos”, că tu nu găteşti şi nu faci curăţenie fiindcă asta e treaba menajerei, că tu nu “îţi rupi mâna” cărând sacoşele de la piaţă.
    Hai să lămurim… “pătura de jos” cum îi numiţi voi “intelectualii” pe cei care nu au o facultate sau pe cei care prestează servicii care sunt caracterizate de munca fizica sunt şi ei oameni, oameni cărora dacă le-ai cere ajutorul majoritatea ţi-ar întinde mai repede o mână decât voi ăştia care vă credeţi mai deştepţi.
    Şi încă ceva: dacă nu ar fi oamenii aceştia ne-am împotmoli în gunoiul intelectualilor (dar nu numai).             
    Nesimţiţilor!!!
  

7 comentarii:

  1. Te invit sa accepti provocarea "Life in Pictures" lansata pe blogul meu. Mai multe detalii vei gasi la postarea unde iti poti inscrie blogul.

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu iti inteleg nemultumirea si iti spun ca de-a lungul vietii te vei intalni cu numerosi astfel de oameni. Uite eu de exemplu am si facultate si master si sunt profesoara de istorie la un grup scolar. Dar daca, doamne fereste, as ramane fara post, ceea ce e f putin probabil pentru ca sunt titulara din primul an, m-as angaja si femeie de servici/menajera/lustruitor de bocanci daca ar fi nevoie. Munca nu este o rusine! In nici un caz...cine spune altceva inseamna ca n-a muncit in viata lui si este un mare ratat!
    Iti doresc numai bine si o seara linistita!

    RăspundețiȘtergere
  3. Alice ai mare dreptate. Eu am avut si am norocul sa cresc in sanul unei familii care a reusit sa isi definitiveze studiile superioare,dar nici macar o data nu i-am auzit ponegrindu-i pe oamenii care muncesc (indiferent ce meserie ar avea), ba din contra m-au invatat sa apreciez munca cinstita orice ar implica aceasta(a strange gunoaiele,a spala wc-urile,etc.)

    RăspundețiȘtergere
  4. Costin iti multumesc pentru invitatie si probabil voi accepta invitatia. Multumesc inca o data! :):):)

    RăspundețiȘtergere
  5. a fi om nu tine de numarul de diplome adunate

    RăspundețiȘtergere
  6. Mai valorează ceva facultatea la noi? Că suntem țara diplomelor pe bandă... o ai și... te uiți la ea.

    RăspundețiȘtergere