vineri, 26 august 2011

Discriminarea

        Azi vreau să vorbesc puţin despre discriminarea în funcţie de naţionalitate.
        Mi s-a întâmplat de multe ori să văd persoane marginalizate pe nedrept, doar fiindcă erau “bozgori” sau ţigani. Am păţit şi eu o dată acest lucru, dar într-un cadru nesemnificativ. Totuşi nu pot să nu mă întreb “de ce”? Ce te interesează pe tine că sunt unguroaică 75% şi restul de 25% un amestec de româncă şi evreică în condiţiile în care vorbesc cu tine româneşte, îţi respect obiceiurile şi tradiţiile şi mai ales ţara? De ce mă bagi în aceaşi oală cu maghiarii care s-au născut aici, dar totuşi nu ştiu sau nu vor să scoată un cuvânt dacă li te adresezi pe limba ta, limba oficială a ţării. Da, ei nu au nici o scuză!
        Ţie îţi convine când mergi în străinătate să fi nevoit să roşeşti când trebuie să recunoşti că eşti român? Să fi tratat de multe ori mai rău decât un infractor? NU!
        Nu vrei să fi discriminat? Schimbă-ţi atitudinea faţă de străini şi faţă de cei de altă etnie! Schimbarea începe când realizăm că noi înşine trebuie să fim mai buni.

 We share the same biology regardless of ideology!

2 comentarii:

  1. Uite, eu sunt unguroaica si ceea ce pe mine ma deranjeaza cand trebuie sa explic strainilor ca nu sunt romanca, doar stau in ro. de parca un german nu sta in UK...
    Eu una,nici cu tiganii nu am probleme, doar cu cei necivilizati(care tipa,urla, isi bat copii in plina strada,etc)
    Goodluck:)!

    RăspundețiȘtergere